Najnowsze trendy w e-commerce – sprawdź!

Wartość rynku e-commerce w Polsce przekroczyła 100 miliardów zł, a w kolejnych latach prognozowane są dalsze wzrosty. Czy sklep internetowy to biznes-samograj? Niekoniecznie! Dobra oferta i atrakcyjne ceny to nie wszystko, bo konkurencja jest naprawdę duża. Prowadzisz lub planujesz otworzyć e-sklep i nie chcesz pozostać w tyle za rywalami? Poznaj najważniejsze i najnowsze trendy w e-commerce!

Przyszłość należy do urządzeń mobilnych

Według raportu „E-commerce 2021/2022. W jakim kierunku rozwija się handel w sieci?” już nie przyszłość, a właściwie teraźniejszość w branży e-commerce należy do aplikacji mobilnych. W 2021 roku aż 73% zakupów przez internet zostało dokonane na urządzeniach mobilnych. Ignorując ten fakt rezygnujesz tym samym z w większości potencjalnych klientów! Zadbaj o to, aby strona Twojego sklepu była w pełni responsywna, czyli dostosowana do wielu urządzeń, przede wszystkim smartfonów. Postaraj się też maksymalnie uprościć ścieżkę zakupową.

Ekspresowe dostawy

Sposób dostawy zakupów to kolejny niezwykle istotny czynnik, na który zwracają uwagę klienci e-sklepów. Część z nich jest w stanie nawet zapłacić nieco więcej, ale przy tym zyskać gwarancję, że towar dotrze do nich szybciej i za pośrednictwem preferowanej przez nich formy dostawy – kurierem, do paczkomatu, pocztą lub do punktu partnerskiego, na przykład kiosku, stacji benzynowej czy sklepu.

W jaki sposób sprostać oczekiwaniom klientów? Z pomocą przychodzi platforma logistyczna Apaczka.pldedykowana przede wszystkim użytkownikom biznesowym. Skorzystanie z tej platformy pozwoli ci realizować wysyłki automatycznie, a oprogramowanie może z łatwością zintegrować ze swoim e-sklepem bądź kontem na platformie Marketplace. Do Twojej dyspozycji pozostają też ciekawe rozwiązania logistyczne i magazynowe. Więcej na temat możliwości serwisu przeczytasz na stronie: https://www.apaczka.pl/.

Sprzedaż w social media

Media społecznościowe od dawna są potężnym nośnikiem reklamy dla branży e-commerce, ale od pewnego czasu ich rola ulega przekształceniu. Popularne serwisy, w tym TikTok, Facebook, Instagram pozwalają na bezpośrednią sprzedaż bez konieczności opuszczania platformy przez użytkownika. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z handlem w sieci, media społecznościowe mogą być dobrym pierwszym krokiem. Jeżeli masz już sklep internetowy, pomyśl o dywersyfikacji w postaci kolejnego, prawdopodobnie przyszłościowego kanału sprzedaży. Dodatkowym trendem łączącym handel w sieci z mediami społecznościowymi jest live commerce. Ze sprzedaży w trakcie transmisji na żywo korzystają obecnie zarówno mali przedsiębiorcy aktywni w social media, jak i najwięksi gracze.

Branża e-commerce ramię w ramię z ekologią

Na naszych oczach zmienia się styl życia, który już teraz staje się coraz bardziej naznaczony troską o środowisko. Prowadząc biznes e-commerce nie możesz zapominać, że spora część klientów podejmuje decyzję zakupową również w oparciu o ten czynnik. W jaki sposób możesz ich do siebie zachęcić? Na przykład używając biodegradowalnych opakowań, rezygnując z papierowych faktur lub optymalizując procesy logistyczne, aby zmniejszać emisję generowaną w transporcie. Jeśli jesteś dużym graczem, możesz także prowadzić proekologiczne akcje promocyjne, budując tym samym swój pozytywny wizerunek.

Branża e-commerce zmienia się równie szybko jak rośnie, a dotyczy to także preferencji i oczekiwań konsumentów, dlatego dokładnie obserwuj wszystkie pojawiające się w niej trendy!