Jeszcze kilkanaście lat temu własna strona internetowa kojarzyła się z ekskluzywnością i prestiżem. Mogli pozwolić sobie na nią tylko nieliczni, bowiem taka usługa była mało popularna, a przy tym bardzo droga. Dziś własna strona www to niemal standard, jak również i podstawa prowadzenia działalności. Bez niej trudno jest w ogóle osiągnąć sukces.
Dziś niemal wszystko wyszukujemy za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Jeśli więc chcemy i by nasza strona dla tych poszukujących tam właśnie się wyświetlała, pozycjonowanie stanowi dla niej nieodłączny element, na który po prostu trzeba postawić i w który należy zainwestować.
Wyższa pozycja w Google – większa skuteczność strony
Użytkownicy wyszukując konkretnych produktów czy też usług, odwiedzają przede wszystkim te strony, które znajdują się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. TOP3, to największa szansa na to, że potencjalny odbiorca tam właśnie zajrzy i którąś z dostępnych opcji wybierze. Im się jest niżej w tych wynikach, tym szansa na pozyskanie klienta spada. Tak ważne jest więc to, aby postawić na odpowiednie pozycjonowanie, bowiem to właśnie ono umożliwia bycie na szczycie, czyli na tych najwyższych pozycjach w Google.
Aby zachęcić Google do tego, by ukazał konkretną stronę pozycjonowaną na dane frazy wysoko, trzeba pokazać mu, że warto. Wyszukiwarka ma mieć pewność, że warto zaufać takiej stronie i dać jej szansę na pokazanie się innym. Należy więc tutaj zadbać między innymi o audyt SEO serwisu, na dopasowanie strony do czynników rankingowych wyszukiwarki i zadbać o to, aby wrażenia odbiorców były jak najlepsze. Jeśli to się uda, istnieje bardzo duża szansa, że dana strona znajdzie się wysoko w Google.
Czy pozycjonowanie jest potrzebne zawsze?
Jeśli prowadzi się własną firmę, oferuje określone usługi lub produkty, tworzy się bloga, z którym chce się dotrzeć do większego grona odbiorców, jak najbardziej pozycjonowanie to bardzo dobra opcja. Jest to proces, na jaki trzeba poczekać, dlatego też działa się tutaj długofalowo. Kiedy jednak takie rozwiązanie nie do końca się sprawdzi? Na pewno nie w chwili, gdy chcemy zareklamować coś na już, na zaraz. Samo bowiem pozycjonowanie trwa i na efekty trzeba cierpliwie czekać. Jeśli coś ma być zareklamowane na już, na teraz, samo pozycjonowanie w tym nie pomoże i wtedy zdecydowanie lepiej jest wykorzystać social media.
Prowadzisz firmę w Poznaniu? Postaw na pozycjonowanie! Zapraszamy do współpracy: pozycjonowanie Poznań