W diecie duże znaczenie ma nie tylko jakość dostarczanych organizmowi składników, ale i regularne spożywanie posiłków. Ważne, by potrawy spożywać o ustalonych godzinach, pamiętając też o odpowiednim odstępie czasu między ostatnim posiłkiem a snem.

Podjadanie przekąsek to jednak częsty zwyczaj, który może zmniejszać skuteczność diety. Unikanie tego nawyku nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać.

Pełnowartościowe posiłki

Wielu osobom dieta kojarzy się przede wszystkim z dużymi wyrzeczeniami. Zupełnie niesłusznie! Odchudzanie może być przyjemne, jeśli zadbasz o odpowiednią jakość przygotowywanych dań. Osoby pracujące często jednak nie potrafią wygospodarować czasu potrzebnego na zrobienie fit dań. W takiej sytuacji doskonałym pomysłem jest dieta do domu (Warszawa, Gdańsk czy Łódź to tylko niektóre miasta, które oferują mieszkańcom to wygodne rozwiązanie).

Catering dietetyczny to smaczne i zdrowe, a przy tym właściwie zbilansowane dania, które dobrze zaspokajają zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Taka dieta nie spowoduje uczucia głodu, dzięki czemu chęć sięgnięcia po przekąskę między posiłkami jest znaczenie mniejsza.

Regularność

Posiłki należy spożywać o stałych porach. Warto zadbać, by odpowiednio rozłożyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Większość z nas spożywa 2-3 obfite posiłki, co sprzyja wahaniom poziomu cukru we krwi. Osoby odżywiające się w ten sposób czują się przez to głodne i mają ogromny apetyt. Nic dziwnego, że często decydują się sięgnąć po kaloryczne i często niezdrowe przekąski, jak np. batoniki lub chipsy.

Tymczasem dietetycy zalecają spożywanie pięciu posiłków dziennie o regularnych porach. Stosowanie się do tego zalecenia ułatwiają swoim klientom firmy zapewniające catering dietetyczny w Warszawie i innych miastach: zdrowe jedzenie jest przez nie dostarczane w postaci pierwszego i drugiego śniadania, obiadu, podwieczorku i kolacji.

Proste triki

Aby nie czuć głodu między posiłkami, możesz zastosować kilka prostych sztuczek.

  • Przed wszystkim jedz częściej, ale mniej.
  • Nie oglądaj telewizji ani nie przeglądaj internetu w trakcie spożywania posiłku.
  • Jedz powoli, małymi kęsami, przeżuwając dokładnie każdy z nich.
  • Pij dużo wody mineralnej, herbaty oraz herbatek ziołowych.

Kiedy dopadnie Cię chęć na przekąskę, zamiast po raz kolejny sięgać po słodycze, wykonaj kilka prostych ćwiczeń – skłonów, przysiadów itp.

Unikanie podjadania między posiłkami jest dość trudnym wyzwaniem, można jednak ten nawyk zwalczyć. Najważniejsza zasada to jedzenie pięciu pełnowartościowych posiłków każdego dnia. Warto również nagradzać się za silną wolę. Mogą to być drobne rzeczy. Ważne, by konsekwentnie trwać w swoich postanowieniach i nie zniechęcać się drobnymi niepowodzeniami!