Coraz więcej dużych firm decyduje się na współpracę z influencerami. Poprawia to ich wyniki sprzedaży i zapewnia duży odbiór wśród prawie wszystkich grup społecznych. Jednak czy taka forma współpracy jest skuteczna także w promowaniu mniej znanych marek?

Wiarygodność – słowo klucz

Odbiorcy z reguły ufają swoim internetowym ulubieńcom, niektórych z nich denerwuje jednak ciągłe polecanie jednych i tych samych marek w kręgach znanych osób. Kiedy dwudziesta z rzędu osoba w ciągu tygodnia reklamuje ten sam produkt, co inni, reklama traci na wiarygodności.

To o tyle ważne w przypadku promocji mniejszych marek, że pokazanie produktu czy marki, o której nie mówi cała reszta kraju jest bardziej wiarygodne dla odbiorców. Taki „powiew świeżości” na rynku dobrze się sprzedaje – dlatego nawet małe firmy mogą postawić na influencer marketing.

Social media – i jesteś znany!

Na wizerunek firmy składają się nie tylko jej wartości, produkty, identyfikacja wizualna czy doświadczenia klientów, ale także ogólna rozpoznawalność. Warto stawiać na różne kanały przekazu i pokazywać się w różnych miejscach – nie powinno się pomijać przy tym social mediów. Profile firmowe i chwytliwe posty mogą jednak nie wystarczyć. Są skuteczne, ale docierają (przynajmniej na początku działalności firmy) do zbyt małej ilości osób. Dobrym rozwiązaniem w kwestii promocji marki jest więc zaufanie agencji influencer marketingu, działającej jako pośrednik w znalezieniu i podjęciu współpracy pomiędzy Twoją marką a influencerami.

Kiedy influencer zaciekawi odbiorców Twoim produktem lub usługą, coraz więcej osób zacznie odwiedzać Twoje profile firmowe, co sprawi, że rozkręcisz je dużo szybciej… i po owocnej współpracy będziesz w stanie promować się już w pełni samodzielnie, będąc zauważalnym.

Dzięki influencerom Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna i trafi do większej liczby osób, a przecież to bardzo istotne przy promocji małych, rozwijających się projektów. Warto spróbować współpracy z influencerem i poczekać na efekty!