Czy warto kupić urządzenie wielofunkcyjne zamiast kilku oddzielnych urządzeń?

czy-warto-kupic-urzadzenie-wielofunkcyjne-zamiast-kilku-oddzielnych-urzadzen

Przedsiębiorcy planujący zakup bądź wynajem sprzętu biurowego bardzo często stają przed dylematem: wybrać urządzenie wielofunkcyjne, czy lepszym pomysłem jest nabycie kilku oddzielnych urządzeń? W dalszej części naszego artykułu postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. Sprawdź więc, czy warto stawiać na urządzenia wielofunkcyjne, czy lepiej z nich rezygnować na rzecz kilku osobnych urządzeń.

Jakie urządzenia oferują sprzedawcy drukarek i innego sprzętu biurowego?

Przed zakupem bądź wynajmem sprzętu biurowego warto mieć świadomość tego, co tak właściwie mieści się w ofercie sprzedawców tego typu urządzeń – przy czym należy pamiętać o tym, że oferta poszczególnych sklepów może się różnić, zarówno pod względem rodzaju urządzeń, jak i producentów sprzętu. Na przykład asortyment wypożyczalni sprzętu biurowego IDE ze Szczecina obejmuje:

  • drukarki wielofunkcyjne (ang. Multi-Function Printer) – urządzenia 4w1, wyposażone w funkcję: drukowania, kopiowania, skanowania i faksowania,
  • drukarki laserowe (czarno-białe lub kolorowe),
  • kserokopiarki – popularne urządzenia biurowe do kopiowania i powielania dokumentów,
  • plotery – komputerowe urządzenia peryferyjne służące do pracy z dużymi i stosunkowo płaskimi powierzchniami (m.in. foliami, tekstyliami kalkami czy kartonami); dające możliwość nanoszenia obrazów na powierzchniach, wycinania w nich wzorów oraz grawerowania.

Należy przy tym podkreślić, że każde z wymienionych urządzeń spełnia odmienne oczekiwania biur. Na przykład drukarki laserowe są idealnym wyborem dla firm, w których każdego dnia drukuje się dużą liczbę dokumentów. Natomiast sprzętem, na który warto zwrócić szczególną uwagę, planując zakup bądź wynajem urządzeń biurowych, są drukarki wielofunkcyjne sprzedawane w Szczecinie, na przykład we wspomnianym przedsiębiorstwie IDE oraz wielu innych miejscowościach. Urządzenia wielofunkcyjne umożliwiają druk atramentowy lub laserowy – w zależności od modelu.

Jakie są najważniejsze zalety urządzeń wielofunkcyjnych?

Urządzenia wielofunkcyjne są świetnym wyborem dla biur z wielu powodów. Przede wszystkim nie zajmują dużo miejsca i ułatwiają pracę z dokumentami. Należy pamiętać również o tym, że zakup lub wynajem jednego urządzenia jest tańsze niż wyposażenie swojego biura w kilka osobnych urządzeń. Korzystanie z urządzeń wielofunkcyjnych pozwala też na ograniczenie zużycia prądu, a także produkcji niebezpiecznych dla środowiska naturalnego elektrośmieci. Nie zapominaj także o tym, że nabywając jedno urządzenie, czeka Cię tylko jedna konfiguracja nowego sprzętu.