SEO – czym jest i dlaczego jest ważne?

SEO - czym jest i dlaczego jest ważne?

Jeśli treść twojej witryny nie plasuje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP) Google lub jakiejkolwiek innej wyszukiwarki, równie dobrze może nie istnieć dla większości ludzi.

Co więcej, nawet na pierwszej stronie SERP, współczynniki tak zwanej klikalności (CTR) dla wszystkich wyników wyszukiwania po wyniku najwyższym, są gwałtownie malejące. Oznacza to, że pozycja na piątym lub szóstym miejscu zamiast na drugim, lub trzecim może stanowić dość dużą różnicę między byciem widzianym a byciem całkowicie niewidzialnym. Dowiedz się czym jest pozycjonowanie stron internetowych.

Czym jest SEO i w jaki sposób pomaga upewnić się, że dana strona internetowa nie zginie w przepaściach Internetu?

SEO oznacza „search engine optimization”, czyli optymalizację pod wyszukiwarki. Mówiąc prościej, to proces ulepszania witryny w celu zwiększenia jej widoczności, gdy ludzie szukają produktów lub usług związanych z twoją firmą.

Im lepsza widoczność twoich stron w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz uwagę oraz potencjalnych i nowych klientów. Jednym z lepszych sposobów na upewnienie się, że twoja strona internetowa znajdzie się na satysfakcjonującej cię i przyciągającej ruch pozycji w wynikach wyszukiwania, jest odpowiednia optymalizacja treści, jakie na tej stornie się znajdują.

SEO jest podstawową częścią marketingu cyfrowego, ponieważ ludzie przeprowadzają biliony wyszukiwań każdego roku, często z intencją, aby coś kupić, czy znaleźć informacje o produktach i usługach. Wyszukiwarka jest często głównym źródłem ruchu cyfrowego dla marek i uzupełnia inne kanały marketingowe. Większa widoczność i wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania niż konkurencja może mieć istotny wpływ na wyniki finansowe.

Jednak wyniki wyszukiwania ewoluowały w ciągu ostatnich kilku lat, aby zapewnić użytkownikom bardziej bezpośrednie odpowiedzi i informacje, które z większym prawdopodobieństwem zatrzymają użytkowników i zapewnią ich późniejsze powroty. Jeśli chodzi o SEO a pozycjonowanie, najważniejsza będzie więc oczywiście zoptymalizowana według wytycznych SEO treść.

Content czyli treści podstawą SEO

Treść jest istotną częścią SEO, ponieważ jest narzędziem, którego używamy aby dotrzeć do odbiorców oraz zaangażować ich skłonić do podjęcia akcji. Na przykład, jeśli prowadzisz szkołę językową i chcesz zwiększyć swoją widoczność, możesz opublikować serię blogowych wpisów o nauce języka, wyborze odpowiednich metod, poradach dotyczących trudniejszych zagadnień i nie tylko.

Kiedy osoba, która poszukuje informacji np. na temat najłatwiejszej metody zapamiętania słówek wpisze odpowiednie zagadnienie w wyszukiwarkę i dzięki temu, że ta sama fraza znajduje się i powtarza na twoim blogu, trafi właśnie do ciebie, nie tylko zwiększy się ruch na twojej stronie, ale także będzie ona kojarzyć twoją stronę ze źródłem przydatnych informacji i być może po nie wracać.

Kiedy nadejdzie czas na podjęcie decyzji o np. lekcjach online, być może to właśnie twoja strona i twoja szkoła językowa będą pierwszym, co danej osobie przyjdzie na myśl. Ważne aby pamiętać, że publikowane w dzisiejszych czasach treści, nie mogą być jedynie bezładnym zbiorem fraz i słów kluczowych. Powinny być edukacyjne, a także interesujące, istotne, angażujące i dające się udostępniać. Takie treści budują też autorytet strony i danej marki. Co to oznacza?

Autorytet strony co musisz o nim wiedzieć

Pojęcie autorytetu jest stosunkowo nowe w SEO, ale staje się coraz ważniejsze dla wyszukiwarek, ponieważ jest coraz bardziej istotne dla użytkowników sieci. Zasadniczo autorytet oznacza, że twoja witryna jest godna zaufania, wysokiej jakości, pełna przydatnych informacji i rzeczywiście ma coś do zaoferowania. Im większy autorytet ma twoja strona internetowa, tym wyższy będzie twój ranking i tym więcej potencjalnych klientów zaufa twojej marce i być może stanie się nowymi klientami.

SEO jest podstawą całościowego ekosystemu marketingowego. Gdy zrozumiesz, czego chcą użytkownicy twojej witryny, możesz wdrożyć tę wiedzę w swoich kampaniach marketingowych, w witrynie, w usługach i nie tylko. Optymalizacja może pomóc firmie osiągnąć wiele celów, w tym związanych ze świadomością marki, ruchem, konwersjami, doświadczeniami klientów i wieloma innymi.