Samodzielne pozycjonowanie strony – czy to się opłaca?

Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług SEO zastanawiają się, czy dadzą radę zrobić to samodzielnie. Myślimy wówczas o oszczędnościach, chcemy być samowystarczalni oraz niezależni od agencji marketingowych. Jednak czy naprawdę takie rozwiązanie się opłaca?

Samodzielne pozycjonowanie strony – korzyści i wady

Własnoręczna praca nad serwisem z pewnością sprawi, że rozwiniemy swoje kompetencje w obszarze marketingu internetowego. Zaoszczędzimy kwotę, którą co miesiąc oddawalibyśmy agencji lub niezależnemu specjaliście. Mamy też pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z serwisem. Sami podejmujemy wszystkie decyzje.

Wadą tego rozwiązania jest wkład czasu, którego zazwyczaj nie posiadamy w nadmiarze. Nauka SEO – a zwłaszcza od podstaw – to kwestia eksperymentów, szkolenia się, budowania doświadczenia. Od jednego błędu zależy być albo nie być naszego serwisu. W dodatku samodzielna praca nad serwisem, bez użycia specjalistycznych narzędzi, zajmie nam co najmniej drugi etat. Nie jest to także znaczna oszczędność pieniędzy. Wyżej wspomniane narzędzia, jeśli chcemy je sobie zapewnić, potrafią dużo kosztować. Na dodatek musimy także liczyć się z własnoręcznym pisaniem tekstów lub samodzielnym szukaniem zdolnych copywriterów.

Korzyści współpracy z agencją

Pozycjonowanie strony prowadzone przez zewnętrznego specjalistę staje się już dużo prostsze i szybsze. Dzięki agencji marketingowej ma on dostęp do wszystkich potrzebnych narzędzi. Copywriterzy piszą teksty, a wdrożeniowcy implementują zalecone zmiany. Cały obszar marketingu internetowego przejmuje agencja, dzięki czemu przedsiębiorca może skupić się na ważniejszych kwestiach. Mamy też pewność, że specjalista od pozycjonowania zdobył już pewne doświadczenie w swojej branży. Dobrze zna zasady SEO i wie, w jaki sposób wykorzystać sprytne rozwiązania. Dzięki temu nie ryzykujemy pojawienia się rażących błędów, które mogą całkowicie zahamować progres naszego serwisu. Każde zalecenia przygotowywane w ramach cyklicznych analiz są całkowicie zgodne z obowiązującą w branży sztuką. Oszczędzamy nie tylko czas, ale i również fundusze. Nie musimy płacić za dostęp do narzędzi, a także usługi takie jak wdrożenia czy pisanie tekstów otrzymujemy w mniejszej cenie.

Współpraca z agencją marketingową także ma pewne wady. Zazwyczaj będziemy musieli liczyć się z opóźnieniami i dłuższym czasem wykonania zadań. Nie mamy też pełnej kontroli nad podejmowanymi przez specjalistę decyzjami. Pamiętajmy, że to zawsze do nas jako właścicieli serwisu należy ostatnie zdanie i możemy negocjować pewne rozwiązania.

Samodzielne pozycjonowanie strony wiąże się z wieloma problemami. Potencjalne korzyści nie przewyższają ryzyka zahamowania rozwoju serwisu. Dla dobra witryny oraz całego przedsiębiorstwa lepiej powierzyć opiekę SEO sprawdzonej agencji marketingowej. Tylko wówczas możemy mieć pewność, że nasza strona internetowa będzie zdobywać coraz lepsze pozycje, wzrośnie sprzedaż, a my zaczniemy zarabiać więcej.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.