Sprzedaż kosmetyków to profitowy biznes, jednak nie łatwo wyróżnić się na rynku, jeśli oferujemy swoim klientom to samo, co inni. Warto zastanowić się więc, czym można wyróżnić swój kosmetyczny asortyment na tle innych. Czy będzie to etykieta z napisem „EKO”? Czy może niebanalne linie zapachowe lub prestiżowe opakowania? Możliwości jest naprawdę dużo.
Na początek – zadbaj o jakość
Zanim wybierzesz kosmetyki do swojego sklepu, pomyśl o ich jakości. Jeśli zaoferujesz klientom to samo, co mogą kupić w sklepie za rogiem, nie pokonasz konkurencji. Weź więc pod uwagę zagraniczne produkty w ich oryginalnej wersji, czyli z formułą opracowaną pod zachodniego klienta. Jakie ma to znaczenie? Okazuje się, że bardzo duże, ponieważ polski konsument nie zwraca uwagi na zalecenia producentów i wychodzi z założenia, że „więcej znaczy lepiej”. Poza tym, mamy też mniej wygórowane oczekiwania, z czego firmy kosmetyczne doskonale zdają sobie sprawę. Tymczasem klient z zachodu chce mieć w dobrej cenie świetną jakość, wydajność i skład. Uważaj więc na to, gdzie zamawiasz produkty do swojego sklepu. Przykładowo hurtownia kosmetyków b2b.europedg.pl jest marką znaną na rynku, więc z pewnością nie sprzeda swojemu klientowi towarów, które nie są oryginalne.
Pomyśl o różnorodności
Najbezpieczniej jest oferować klientom podstawowe kosmetyki do higieny i pielęgnacji. Na stronie hurtowni EDG pod adresem https://b2b.europedg.pl/ znajdziesz więc mydła, żele pod prysznic i płyny do kąpieli, szampony do włosów, kremy, balsamy, perfumy czy pasty do zębów. Wybór kategorii kosmetyków jest więc całkiem spory, ale nie zamyka różnorodności oferty, jaką możesz skierować do swoich konsumentów. Pomyśl, na przykład, o podziale swojego asortymentu według najlepiej znanych marek. Włoskie kosmetyki słyną z pięknych zapachów, dlatego możesz również tworzyć z nich zestawy złożone z żelu pod prysznic, perfum, a nawet płynu do płukania ubrań. Inną opcją jest dodanie kategorii kosmetyków eko czy bio. Coraz więcej osób zwraca bowiem uwagę nie tylko na działanie czy zapach produktu, ale również na jego skład. Zachodnie kosmetyki często bazują na naturalnych substancjach pochodzenia roślinnego, ale istnieją też osobne linie produktów typowo ekologicznych czy biodegradowalnych.
Zastanów się, na co zawsze jest popyt…
Jeśli szukasz bezpiecznego rozwiązania, zaoferuj swoim klientom kosmetyki, bez których po prostu nie można się obejść. Będą to głównie artykuły do higieny, jak żele pod prysznic, szampony czy mydła. Na takie produkty zawsze będzie rynek zbytu. Co więcej, jeśli umożliwisz klientom przetestowanie oryginalnych kosmetyków zagranicznych, z pewnością szybko zauważą różnicę pomiędzy stosowaniem standardowych preparatów dostępnych na polskich półkach a tych z formułą opracowaną pod zachodniego konsumenta. Warto podkreślić, że ceny kosmetyków zza granicy nie odbiegają od tych przeznaczonych na nasz rynek, za to ich wydajność jest o wiele lepsza, dlatego zarówno nowy, jak i stały klient sklepu na pewno wróci po więcej.
Albo postaw na to, co jest na topie!
Czasami wśród konsumentów panuje tak zwany boom na określone kosmetyki. Inicjują go znane osoby w mediach społecznościowych, dlatego jeśli jesteś z nimi na bieżąco, z pewnością nie umknie Ci, co jest teraz na topie. Raz są to produkty do pielęgnacji włosów, innym razem apetycznie pachnące żele pod prysznic. Trudno przewidzieć z wyprzedzeniem, co będzie cieszyło się największą popularnością, ale pewną podpowiedź mogą dawać nam poszczególne pory roku czy okoliczności. Latem zużywamy więcej kosmetyków myjących, w dobie pandemii najlepiej sprzedawało się mydło w płynie, a zimą konsumenci chętniej sięgają zwykle po preparaty pielęgnacyjne, mając więcej czasu, aby zadbać o swoją skórę czy włosy. Jeśli chcesz, aby Twoja oferta była elastyczna, dopasowuj się do zmiennych potrzeb konsumenta i zyskuj więcej na sprzedaży odpowiednio dobranych do popytu kosmetyków. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stosować obie techniki jednocześnie, ale pamiętaj, aby nie zapominać przy tym o swoich standardach jakości.