Taśma samoprzylepna to niepozorna rzecz, bez której jednak trudno jest wyobrazić sobie sprawną pracę w biurach, sklepach i magazynach wysyłkowych. W zależności od przeznaczenia wyróżnia się wiele rodzajów taśm o różnych cechach użytkowych. Na niektórych z nich, na przykład na taśmach opakowaniowych, można umieścić nadruk. W artykule piszemy o rodzajach nadruków na taśmach.
Nadruki promocyjne
Podstawowym przykładem umieszczania przekazów marketingowych na taśmach są informacje o rabatach i wyprzedażach. Takie taśmy mają szereg zastosowań. Można je wykorzystywać m.in. do oznakowania ekspozycji sklepowych albo zabezpieczenia paczek i kartonów. To prosty sposób na uzyskanie skutecznego i stosunkowo taniego nośnika reklamowego. Aby nadruk był jednak dobrze widoczny i estetycznie wykonany, należy dobrać go do rodzaju taśmy. Warto zlecać tego typu usługi sprawdzonym firmom na rynku, które oferują pomoc w zakresie doboru odpowiedniego produktu i rodzaju nadruku. Jedną z takich firm jest Total Market Holding w Warszawie.
Nadruki firmowe
Taśmy z nazwą brandu lub firmy to także świetny sposób na zwiększenia rozpoznawalności na rynku i lepsze utrwalenie się w pamięci klientów. Taśmy opakowaniowe z nadrukiem umieszczane na przesyłkach czy kartonach stanowią również wizytówkę firmy i pełnią funkcję identyfikującą. Podobnie jak w przypadku promocji, tego typu strategia marketingowa również jest niedrogim sposobem na rozpowszechnianie logo przedsiębiorstwa. Aby taśmy z nazwą firmy kojarzyły się również z dobrą jakością, trzeba pamiętać o wyborze odpowiedniego produktu, na którym umieścimy nadruk. Niemniej ważna jest estetyka. W przypadku, gdy litery będą szybko ulegały przetarciu lub już od samego początku wygląd napisu będzie pozostawiał wiele do życzenia, nadruk szybko może stać się antyreklamą firmy.
Nadruki ostrzegawcze i dekoracyjne
Oprócz wyżej wymienionych, nadruki na taśmach bardzo często stosowane są w celach ostrzegawczych. Napisy, takie jak „nie rzucać” czy „uwaga, szkło!” można znaleźć obecnie na wielu paczkach i kartonach. To najbardziej popularny rodzaj nadruku stosowany na taśmach opakowaniowych, który wykorzystywany jest w niemal każdym sklepie zajmującym się sprzedażą wysyłkową. Innym przykładem jest używanie takich produktów do celów dekoracyjnych. Taśmy z motywami świątecznymi czy ozdobnymi na różne okazje przydadzą się szczególnie do pakowania prezentów czy zdobienia mebli i innych obiektów.