Współczesny handel opiera się na internecie. Pandemia koronawirusa zmieniła zachowania konsumenckie na całym świecie – sprzedaż przez internet osiąga gigantyczne wzrosty. Czy można dziś myśleć o e-handlu bez Amazon?
Historia handlu w internecie zapisała w swoich kartach niesamowity wzrost sprzedaży w czasie światowej pandemii koronawirusa. Epidemia w poszczególnych krajach spowodowała czasowe zamykanie lub ograniczenia w handlu stacjonarnym. Najbardziej oporne na internet marki musiały zacząć liczyć się z internetem. Dziś kończy się moda na galerię handlową, ale zaczyna się szał na punkcie polskiej wersji Amazon.
Czy polski Amazon to faktycznie szansa na wzrost sprzedaży?
Chociaż Amazon to król światowego e-handlu, to polska wersja najsłynniejszej i najpotężniejszej platformy sprzedażowej pojawiła się dopiero w marcu 2021 roku. Gigantyczna liczba zarejestrowanych użytkowników w Europie (340 milionów) i liczba odwiedzających Amazon w skali miesiąca (bilion) to odpowiedź na pytanie czy warto jest założyć konto sprzedawcy na Amazon. Wystarczy sobie wyobrazić czy mały sklep internetowy może w szybkim czasie osiągnąć takie zasięgi – raczej nie, chyba że zainwestuje ogromne środki w reklamę (z niewiadomym zresztą skutkiem). Sprzedaż na Amazon to unikatowa możliwość zaistnienia w świadomości polskich i europejskich klientów.
Sprzedaż na Amazon: czy trudno jest zacząć?
Jeśli chodzi o zakładanie konta sprzedawcy, nie trzeba tego robić samodzielnie, chociaż sam proces rejestracji jest intuicyjny. Sprzedawcy mogą założyć konta dla sprzedaży do czterdziestu produktów, sprzedaży w dużej skali, a także sprzedaży do Amazona prowadzonej w sposób bezpośredni. Nie ma konieczności poświęcania tym zabiegom swojego cennego czasu – wszystkim może zając się smartbuyers.pl. Powierzenie obsługi sprzedaży to ogromna oszczędność czasu. To również możliwość skorzystania z wiedzy profesjonalistów w zakresie prowadzenia strategii sprzedaży w międzynarodowym środowisku Amazona.
Czy Polacy pokochają Amazona?
Polacy od dawna czekali na polską wersję największej w skali globalnej platformy sprzedażowej. O ile Amazon miał wcześniej w Polsce swoje centra logistyczne, to trzeba było korzystać z niemieckiej wersji tej platformy. Od marca 2021 można prowadzić sprzedaż na Amazon.pl – na to wydarzenie czekała praktycznie cała Polska!