Jak stworzyć w mieszkaniu miejsce do pracy?

jak-stworzyc-w-mieszkaniu-miejsce-do-pracy-2

Pracujesz z domu i chcesz zagospodarować kąt w mieszkaniu, który ułatwi Ci wykonywanie obowiązków biurowych? Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób stworzyć najbardziej odpowiednie warunki do pracy? Dowiedz się, jak urządzić miejsce, które ma pełnić funkcję tzw. home office.

Home office – nowa rzeczywistość w przestrzeniach domowych

Praca zdalna dla niektórych osób nie jest nowością, dla innych jeszcze do niedawna stanowiła całkowitą abstrakcję. Czasy pandemii sprawiły jednak, że tzw. home office stało się rzeczą naturalną. Obecnie w wielu firmach istnieje możliwość wykonywania obowiązków zdalnie. Niektórzy decydują się na pracę w specjalnie przeznaczonych do tego przestrzeniach miejskich czy kawiarniach, inni natomiast wybierają pozostanie w domu. Istnieją zarówno plusy, jak i minusy takiego rozwiązania. Należy przede wszystkim zadbać o przestrzeń, która umożliwia skupienie się na wykonywaniu obowiązków. Jedną z ważniejszych kwestii mających wpływ na efektywność w trakcie home office jest odpowiednio urządzona strefa do pracy. Warto uwzględnić kilka kwestii aranżacyjnych, które pomagają w utrzymaniu wysokiej wydajności i motywacji.

Jak urządzić biuro w mieszkaniu?

Wygospodaruj idealną przestrzeń do pracy

Pracując z domu, warto zastanowić się chwilę nad tym, gdzie oraz w jaki sposób zagospodarować przestrzeń, którą można przeznaczyć na wykonywanie obowiązków pracowniczych. Wskazane jest oddzielenie sfery typowo mieszkalnej od tej biurowej. W innym przypadku widok całego mieszkania może rozpraszać i odciągać od zajęć służbowych. Strefa biurowa może znaleźć się zarówno w odrębnym pomieszczeniu, jak i w salonie czy kuchni. Ważne, aby było to miejsce, w którym w godzinach pracy, panuje cisza i porządek. Na pracę z domu można sobie pozwolić nawet w mieszkaniach o małych metrażach. Do tego świetnie sprawdzają się tzw. biurka ścienne lub te, chowane w szafach. Jeżeli posiada się nieco więcej przestrzeni, to warto zainwestować w biurko, które można ułożyć przy ścianie w salonie lub sypialni. W Centrum Meblowe Dobrodzień można znaleźć wysokiej jakości biurka i stoły do wnętrz biurowych, które tworzone są z trwałych i odpornych na zniszczenia materiałów.

Pamiętaj o utrzymaniu porządku

Urządzając miejsce pracy, warto zadbać o to, aby było ono jak najbardziej uporządkowane. Dobrze jest zatroszczyć się o dodatkowe elementy, które pozwolą na lepszą organizację. Mowa tutaj o wysuwanych szafkach, segregatorach, a także pojemnikach służących do przechowywania długopisów czy innych tego typu elementów. Kiedy na biurku panuje chaos, to znacznie ciężej jest się zabrać do pracy. Warto pamiętać o zasadzie minimalizmu. Mniej rzeczy w przestrzeni biurowej pozwala na większą koncentrację i umożliwia skupianie się na ważnych rzeczach. Bałagan lub zbyt duża liczba rzeczy rozłożonych na biurku może natomiast powodować rozkojarzenie.

Zadbaj o ergonomiczne i wygodne meble

Podstawą udanej i efektywnej pracy jest prawidłowa postawa ciała w trakcie jej wykonywania. W tych godzinach lepiej zrezygnować z leżenia na łóżku czy siedzenia na wygodnej kanapie. To bowiem może w dużej mierze odciągać od wywiązywania się ze wszystkich biurowych obowiązków. Dobrze jest wygospodarować przestrzeń na biurko lub stół oraz dobrać do niego wygodne krzesło. Najlepiej sprawdzają się modele ergonomiczne, które dopasowują się do cech fizycznych właściciela. Dzięki temu można zapobiec napięciom i bólom szyi, ramion czy kręgosłupa. Warto zwracać uwagę na fotele, które posiadają regulowane kąty nachylenia oparcia, ustawienia wysokości siedziska, a także miękkie podłokietniki. Meble do biura domowego to jedna z ważniejszych kwestii wypływających na to, czy praca zdalna przynosi pożądane efekty, dlatego dobrze jest poświęcić nieco więcej uwagi w trakcie ich kupowania.

Postaw na detale – czyli tzw. umilacze pracy

Niezależnie od tego, czy pracę wykonuje się z domu, czy biura, jest to ogromna część życia. Dobrze jest zadbać o to, aby w jak najlepszy sposób umilić sobie godziny spędzane na wykonywaniu obowiązków pracowniczych. W domowym biurze świetnie sprawdzają się minimalistyczne ozdoby takie, jak plakaty czy grafiki, które można powiesić nad biurkiem. Dobrze jest postawić na ulubiony motyw roślinny czy geometryczny bądź zdecydować się na wywołanie ulubionego zdjęcia rodzinnego. Taki „umilacz” z pewnością poprawi humor w trakcie największego stresu w pracy. Poza taką formą dekoracji warto również umieścić w biurze funkcjonalne elementy typu oczyszczacz powietrza czy lampa z możliwością regulacji intensywności światła. Tak przygotowane stanowisko pracy z pewnością będzie zachęcało do podejmowania się wyzwań, jakie czekają w danym dniu pracy.