Podczas kupowania różnego rodzaju produktów bierze się pod uwagę różne czynniki. Jednym z najważniejszych, wpływających na zainteresowanie konkretnym wyrobem jest m.in. opakowanie. Powinno być ono odpowiednio zaprojektowane, by przyciągnąć wzrok do danego produktu. Czym musi cechować się dobre opakowanie kosmetyku? Jak wpływa ono na sprzedaż takich produktów?
Opakowanie kosmetyku a jego sprzedaż
Większość konsumentów wybiera produkty głównie pod względem wizualnym, co można zaobserwować właśnie w przypadku kosmetyków. Rzadziej patrzą oni na skład i interesują się głównie tymi produktami, które zwracają ich uwagę. Z tego powodu wiele marek decyduje się na tworzenie nietypowych buteleczek i słoiczków, mających za zadanie przyciągnąć wzrok. Czasem mają one niestandardowe zakrętki, a kiedy indziej – szatę graficzną.
Jeśli kosmetyk wyraźnie wyróżnia się na tle innych produktów stojących na tej samej półce, prawdopodobnie wzbudzi on większe zainteresowanie. Z tego powodu tak ważny jest odpowiedni projekt. Nie należy powielać rozwiązań stosowanych przez inne marki, ponieważ takie opakowanie kosmetyku zniknie wśród konkurencji i prawdopodobnie nie zachęci klienta do zapoznania się ze składem czy zapewnieniami producenta.
Czym powinno cechować się dobre opakowanie kosmetyku?
Opakowanie kosmetyku musi przede wszystkim przyciągać wzrok. Z tego powodu warto zadbać o to, by był to produkt oryginalny, od razu wyróżniający się spośród pozostałych egzemplarzy stojących na półce. Obecnie coraz więcej marek stawia na pudełka kolorowe, z pięknymi motywami przyciągającymi uwagę. Znaczenie ma to, by takie opakowanie miało cechy charakterystyczne, pozwalające na wyróżnienie się spośród konkurencji. Takie pudełka z tworzyw sztucznych tworzy m.in. firma NOVO-PAK z Krakowa. To produkty skierowane do przedsiębiorstw tworzących różnego rodzaju kosmetyki, od kremów, przez toniki, aż po żele do mycia twarzy.
Opakowania kosmetyków muszą być przygotowane tak, by od razu wskazywać na przeznaczenie konkretnego produktu. Nie mogą one także wprowadzać klienta w błąd. Z tego powodu tak ważne jest ich odpowiednie zaprojektowanie. Muszą być estetyczne, a zarazem funkcjonalne. Wiele marek stawia na nietypowe kształty opakowań, dzięki czemu wydają się one klientom innowacyjne i zachęcają do wypróbowania konkretnego kosmetyku.