
Każdy, kto nosi już na palcu obrączkę (lub trzyma ją w szufladzie) z pewnością pamięta, ile przygotowań wiąże się z dniem planowanego ślubu i wesela. Fryzjer, kosmetyczka, odbiór wiązanki, garnitur… No i oczywiście przyjęcie weselne, pierwszy taniec i toast za zdrowie młodych. Wszystko to mija jak jedna chwila, a po latach zostają tylko miłe, niejasne wspomnienia, że to był ”najlepszy dzień w życiu”. A gdyby tak zadbać o fotograficzne pamiątki z wesela, aby móc swoim dzieciom w przyszłości – i sobie samym – opowiedzieć dokładnie, jak było? Co obejmuje usługa fotografa ślubnego?
Sesja plenerowa
To jedna z najchętniej wybieranych usług fotograficznych przez nowożeńców. Tajemniczy las, urocze jezioro i plaża, albo mury starego miasta tworzą niepowtarzalną atmosferę, która doda zdjęciom blasku. Warto na sesję plenerową wybierać takie miejsca, z którymi jesteście związani emocjonalnie. Być może poznaliście się na jarmarku świątecznym w Krakowie albo na plaży w Jastarni? Jeśli tak, będą to świetne miejsca także na sesję zdjęciową.
Wiele zależy także od tego, gdzie organizujecie wesele. Dobrym pomysłem jest postawienie na miejsca nietypowe, takie które zapadają w pamięć. Wiele par decyduje się na sesję plenerową jeszcze podczas wesela, kiedy goście bawią się na sali. Jeżeli szukacie takiego miejsca, wesele w Villa Julianna będzie strzałem w dziesiątkę – piękny park otaczający zabytkowy dworek oraz przestronna oranżeria robią wrażenie.
Sesja ślubna w plenerze to prawdziwe pole do popisu. Dobry fotograf z pewnością będzie chciał Was wcześniej poznać po to, aby wybrać jak najbardziej naturalne ujęcia i wyczuć, w których momentach czujecie się dobrze i swobodnie, a które mogą być krępujące.
Reportaż ślubny
Bez względu na to, czy decydujecie się na wesele w Pałacu czy w restauracji, reportaż ślubny pozwoli na uchwycenie najważniejszych momentów podczas całej zabawy. Warto, abyście chwilę wcześniej spotkali się z fotografem, przedstawili mu najbliższą rodzinę i znajomych. Dzięki temu będzie wiedział, na kim skupić się podczas przyjęcia.
Oprócz najważniejszych gości, fotograf najczęściej fotografuje kluczowe momenty wesela, takie jak toast, pierwszy taniec, zabawy organizowane podczas przyjęcia czy tort weselny. Jeżeli miejsce posiada walory historyczne warto, aby na zdjęciach znalazły się także atrakcyjne elementy architektoniczne zabudowań lub wnętrz.
Reportaż ślubny wygląda najlepiej, kiedy wybrane zdjęcia umieścimy w dedykowanym albumie. Oczywiście możemy pozostać przy wariancie płyty DVD, ale oglądanie fotografii na monitorze komputera nie jest tak przyjemne. Znacznie lepiej wybrać jesienny albo zimowy wieczór i siedząc wspólnie na kanapie, z lampką wina w dłoni przeglądać elegancki album oprawiony w skórę. Wielu fotografów daje szerokie możliwości wyboru, zarówno jeśli chodzi o kolorystykę albumu, jak i materiał z którego został wykonany (skóra naturalna, ekoskóra, drewno). Szukając fotografa wpisz w Google np. fotograf zachodniopomorskie lub łódzkie. Porównaj oferty wielu specjalistów by znaleźć najlepszą dla Was
Fotobudka
Krzykiem mody ostatnich lat jest fotobudka. To przenośne urządzenia, działające na podobnej zasadzie, jak mikro studia fotograficzne. Goście mogą je samodzielnie obsługiwać, a zdjęcia drukowane są w ciągu kilkunastu sekund. Dużo emocji budzi możliwość korzystania z licznych gadżetów – jak nakrycia głowy, sztuczne wąsy i brody czy innego rodzaju akcesoria – dołączanych na ogół w pakiecie. Daje to gościom dużo swobody, jeśli chodzi o pozowanie do zdjęć. Jednocześnie sama obsługa jest intuicyjna i ogranicza się do ustawienia się przed obiektywem (obraz widzimy na monitorze) oraz naciśnięciu przycisku „Start”, ewentualnie prostej konfiguracji polegającej na wybraniu formatu zdjęcia.
Przed wynajęciem fotobudki warto ustalić z fotografem kilka kwestii. Po pierwsze – czas na jaki wypożyczamy sprzęt. Im więcej gości przebywa na weselu, tym na dłużej powinniście wypożyczyć fotobudkę tak, aby goście mogli z niej skorzystać. Młoda para najczęściej decyduje się na korzystanie ze sprzętu od dwóch do pięciu godzin w zależności od tego, ile gości dotrze ostatecznie na wesele.
Po drugie – dobre miejsce. Rozstawiona fotobudka zajmuje przestrzeń około 3×3 metry. Taka ilość miejsca daje gościom swobodę i pozwala na rozładowanie ewentualnych kolejek w oczekiwaniu na zdjęcie. Gdzie w takim razie powinna stać fotobudka? Unikajmy stawiania jej na parkiecie lub w pobliżu stolików, gdzie może przeszkadzać, a także z tyłu, gdzie najpewniej pozostanie niezauważona. Fotograf z doświadczeniem najprawdopodobniej doradzi okolice głównego wejścia, gdzie nikt nie będzie miał problemu ze znalezieniem urządzenia.
Fotograficzna pamiątka z wesela jest niezastąpiona. To wspaniały prezent, który rozbudzi po latach wspomnienia i emocje, które towarzyszyły Wam tamtego, pamiętnego dnia. Jeśli dacie się nieco poznać fotografowi, doradzi Wam on takie usługi ze swojej oferty, które będą najlepiej dopasowane do Waszych charakterów, ale także do wybranego przez Was miejsca i atmosfery, którą chcecie stworzyć.