Zdecydowanie tak. Stoiska muszę być jednak dobrze przemyślane, zaprojektowane i wykonane. Jak powinno wyglądać stoisko na targach, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Gdzie zgłosić się po projekt stoiska targowego i jak zrealizować jego wykonanie?
Dla wielu firm czy branż udział w targach to jeden z głównych sposobów nawiązywania kontaktów biznesowych i pozyskiwania klientów. W takim wypadku odpowiednio zaprojektowane stoisko targowe czy wyspa to konieczność, by przyciągnąć uwagę klientów i sprawić, że będą chcieli zatrzymać się u nas na dłużej. Sztuka polega nie tylko na tym, by przyciągnąć wzrok, dobrze wyeksponować produkt czy ofertę, lecz również sprawić, żeby otoczenie i atmosfera firmowego stoiska były przyjazne i komfortowe dla odwiedzających, tak by chętnie zatrzymywali się i zapoznawali z ofertą firmy. Dobrze przemyślane stoiska targowe zwracają uwagę i wzbudzają pozytywne emocje u klientów, co może zaprocentować na przyszłość zrealizowanym kontraktem lub zakupem.
Jak powinien wyglądać projekt stoiska targowego?
Stoisko targowe czy wyspa powinna przede wszystkim być spójna z wizerunkiem naszej firmy, wykorzystywać kolorystykę i elementy graficzne z jej identyfikacji wizualnej. To bardzo ważne, zwłaszcza wśród firm, które mają już wyrobioną i rozpoznawalną markę. Takie stoisko sprawia, że klient wie, czego się spodziewać, ponadto budzi zaufanie i poczucie pewności otrzymywanych produktów lub usług.
Stoisko powinno też dobrze eksponować ofertę – czy są to półki z produktami, czy katalogi i materiały POS, czy ekrany telewizorów lub ekrany LED, różnego rodzaju standy, displaye. Samo stoisko, jak i jego elementy mogą być wykonane z różnego rodzaju materiałów, np. drewna, tworzyw sztucznych, szkła, stali itp. Stoisko może być też zupełnie nietypowe, intrygujące, zaskakujące, o nietypowym kształcie lub wyposażone w niestandardowe elementy wystroju. Wszystko zależy od potrzeb firmy i wyobraźni jej właściciela czy działu marketingu albo firmy projektującej i realizującej stoiska targowe. Każda inwestycja w coś bardziej niestandardowego, każdy odważny projekt stoiska targowego wiąże się z dodatkowymi kosztami, jednak efektem końcowym będzie większa liczba odwiedzających, a wśród nich potencjalnych klientów.
Klient też człowiek – zaoferuj mu komfortowe miejsce odpoczynku!
Myśląc o stoisku najczęściej myślimy o dobrej ekspozycji oferty. Warto jednak spojrzeć na stoisko od strony potrzeb odwiedzających. Targi to miejsce pełne ludzi. Poruszanie się w tłumie i szumie, na który składa się wiele dźwięków z otoczenia, po jakimś czasie mocno męczy, dlatego im bardziej komfortowe warunki do wypoczynku na naszym stoisku, tym chętniej klienci będą je odwiedzać i przebywać na jego terenie. Warto więc zadbać o komfort swoich klientów i w projekcie stanowiska targowego uwzględnić wygodne krzesła, pufy lub fotele, a może nawet osłonione pomieszczenie do rozmów handlowych lub boksy z fotelami, w których klientowi prezentowana będzie oferta w formie wideo lub prezentacji na zamocowanych do ścianek ekranach?
Jak wybrać firmę realizującą projekt stanowiska targowego?
Warto zorientować się w portfolio producenta, by mieć pewność, że powierzamy zamówienie wyspecjalizowanej i doświadczonej w tego typu realizacjach firmie. Takiej, która doradzi, zaproponuje odpowiednie rozwiązania dostosowane do charakteru firmy, ale i grupy docelowej, czyli de facto naszych klientów.