
Warszawa to jedno z lepszych miejsc na podjęcie i rozwinięcie biznesu. Nie tylko z uwagi na prestiż posiadania siedziby firmy w stolicy kraju, ale także z powodu bogatej infrastruktury oraz centralnego położenia miasta. Którą część stolicy wybrać? To zależy od rodzaju i wielkości potrzebnego biura, niemniej jednak te najbardziej prestiżowe biurowce znajdują się na Śródmieściu. Ile mniej więcej trzeba zapłacić za powierzchnię biurową w tej części Warszawy i jakie oferty przeglądać?
Dlaczego warto wybrać Śródmieście Warszawy na lokalizację biura?
Możemy prowadzić działalność w każdym miejscu w Polsce, ale warto siedzibę firmy lub chociaż oddział ulokować na Warszawskim Śródmieściu. Dlaczego? Bo to najbardziej prestiżowa część miasta, obfitująca w biurowce, galerie handlowe i sklepy największych marek polskich i zagranicznych. Siedziba firmy ulokowana w tej dzielnicy Warszawy będzie miała dobre połączenie komunikacyjne, korzystne zarówno dla klientów, jak i pracowników. W ramach biura do wynajęcia Warszawa możemy wynająć także określoną liczbę miejsc parkingowych po to, żeby każdy ważny klient naszej firmy czuł się zaopiekowany. Dla pracowników korzystających z komunikacji miejskiej nie zabraknie ofert przejazdu, a to: metrem, tramwajem, autobusem czy pociągiem, dzięki czemu nie będą mieli wymówki za spóźnialstwo.
Śródmieście Warszawy przyciąga także rzesze turystów, którzy mogą okazać się biznesmenami na wakacjach i mogą zajrzeć do naszego biura „przy okazji”, a to może się przełożyć na doskonałą współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Nawet reklama naszej firmy w centrum miasta nie sprawi tak wiele dobrego, jak po prostu wizytówka naszej firmy w postaci biura w centrum miasta.
Ile kosztuje wynajem biura w Warszawie-Śródmieście?
Siedziby firm w Warszawie w ogóle do najtańszych nie należą, wręcz można powiedzieć, że plasują się w czołówce europejskiej. Biura do wynajęcia Warszawa Śródmieście jeszcze trochę podnoszą poprzeczkę. Dlaczego tak się dzieje? Centrum każdego miasta narzuca pewne standardy, a centrum stolicy kraju podnosi ceny do góry. Ma to jednak swoje przełożenie w uzyskiwanych dochodach, zawieraniu kontraktów, a także wyrabianiu zawodowych relacji.
Warszawa-Śródmieście to obszar, który obejmuje teren od mostu Gdańskiego, przez Arkadię, dzielnicę Muranów, biegnie wzdłuż ulicy Jana Pawła II, do Śródmieścia Południowego, następnie obejmuje Łazienki Królewskie, Pałac Prezydencki, Zamek Królewski wraz ze starówką i pozostałe atrakcje. Linią graniczną Śródmieścia od wschodu jest linia brzegowa Wisły.
Ceny wynajmu biur w Warszawie-Śródmieście są bardzo zróżnicowane i zależą od wielu czynników, takich, jak: położenie, metraż, piętro, długość wynajmu, i inne. Trzeba też liczyć się z koniecznością opłaty wynajmu za miejsca parkingowe. Lepiej pomyśleć o tym wcześniej i przewidywać rozwój firmy, a co za tym idzie ilość potrzebnych miejsc parkingowych, bowiem Śródmieście należy do najdroższej strefy parkowania miejskiego w Warszawie.
Trzeba mieć na uwadze wybierając lokalizację biura, w jakim celu nam ono posłuży? Czy jest to siedziba wraz z pomieszczeniami dla pracowników, czy po prostu jedno biuro wynajmujemy w centrum Warszawy jako wizytówka firmy, a pozostałą pracę firmy organizujemy w innym miejscu? Kolejnym ważnym aspektem wynajmu biura w Warszawie jest patrzenie na walutę oferowanej ceny za wynajem. Najczęściej powierzchnia biurowa oferowana na wynajem oraz ilość miejsc parkingowych określane są w walucie euro za metr kwadratowy, natomiast koszty eksploatacyjne już w złotówkach. Pamiętajmy o tym!