
Kluczowym zadaniem działu marketingu w sektorze B2B jest opracowanie komunikacji sprofilowanej pod konkretną grupę odbiorców, czyli przedsiębiorstw działających w wybranej branży. Aby trud włożony w przygotowanie treści promocyjnych przyniósł pożądane efekty, konieczne jest dotarcie do tej wybranej grupy. W jaki sposób najłatwiej pozyskać wartościowe kontakty? Kupując bazę danych firm.
Potrzebujesz kontaktów do osób decyzyjnych z firm budowlanych, działających w okolicach Białegostoku? Planujesz własne badanie potrzeb firm eventowych z okolic Częstochowy? A może szykujesz akcję mailingową, skierowaną do firm transportowych w Gdańsku? Bez względu na to, do jakiej branży kierujesz swoją ofertę i w którym rejonie Polski szukasz nowych klientów, najlepszym źródłem informacji kontaktowych jest biznesowa baza danych. Podpowiadamy, w jaki sposób kupić dobrą, aktualną bazę polskich firm.
Gdzie kupić bazę danych firm?
Na rynku krajowym działa kilkadziesiąt przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą marketingowych baz danych konsumenckich i biznesowych. Wybierając brokera, upewnij się, w jaki sposób pozyskuje on dane. Jeśli kupisz bazę przygotowaną z pominięciem przepisów RODO, jej wykorzystanie będzie nielegalne. Kolejna kwestia to wielkość bazy i aktualność zawartych w niej rekordów. Jednym z liderów sprzedaży baz danych B2B w Polsce jest PanoramaDanych, dysponująca informacjami kontaktowymi do ponad 3 mln przedsiębiorstw. Co ważne, bazy Panoramy Firm są codziennie aktualizowane i czyszczone, dzięki czemu zawarte w nich informacje są pewne, a więc dobrej jakości.
Jak kupić bazę danych B2B?
Do akcji sprzedażowych o zasięgu regionalnym nie potrzebujesz kontaktów do 3 mln przedsiębiorców w Polsce i za granicą. Przydadzą ci się wyłącznie wyselekcjonowane numery telefonów, adresy lub adresy e-mail do firm działających w wybranym rejonie geograficznym. Dlatego przed zakupem bazy musisz skontaktować się z przedstawicielem sprzedawcy i dokładnie opisać swoje potrzeby. Szukasz bazy firm warszawskich, działających w branży IT? Znając twoje preferencje odnośnie grupy docelowej, specjalista ds. baz danych przygotuje ofertę bazy przygotowanej w oparciu o branżę i rejon geograficzny, po czym opisze ci jej zawartość i zaproponuje cenę.
Ceny baz danych kształtują się w zależności od ilości rekordów, ich zawartości oraz sposobu wykorzystania. Im więcej rekordów, tym niższa ich cena jednostkowa. Droższe są rekordy, które zawierają bogaty zestaw informacji. Zatem jeśli planujesz jednorazową kampanię sprzedażową call center, wybierz bazę z rekordami zawierającymi podstawowe informacje o potencjalnych kontrahentach.
Bazy udostępniane są na podstawie umów licencyjnych. Kupując bazę firm, jednocześnie kupujesz licencję na wykorzystanie zawartych w niej informacji. Jak wspomnieliśmy wyżej, do jednorazowej akcji najbardziej opłacalny będzie zakup bazy z licencją na jednokrotne udostępnianie danych. Jeśli jednak twoja strategia przewiduje co najmniej kilka akcji mailingowych lub call center w ciągu roku, wybierz licencję na wielokrotne udostępnianie bazy. W takim przypadku rekordy z bazy będziesz mógł zaciągnąć do systemu CRM, co dodatkowo ułatwi komunikację z kontrahentami.