Automatyzacja marketingu, czyli sposób na optymalizację sprzedaży w e-commerce

Wsparcie sprzedaży jest jednym z zadań, które stawia przed sobą marketing. Dodatkowo zajmuje się on promocją produktów i kreowaniem potrzeb. Ponadto specjaliści od marketingu zajmują się troską o markę, dla której pracują oraz reklamą. Marketing narodził się w USA, ogromnie popularny stał się w latach 50. XX wieku, gdy znalezienie nabywców na produkty nie należało do łatwych zadań. W czasach, gdy nie było powszechnego dostępu do Internetu, do działań marketingowych wykorzystywano tylko kanały offline. Obecnie coraz częściej odbywają się one w przestrzeni wirtualnej. Co więcej, odbywają się znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu w sposób automatyczny.

Na czym polega automatyzacja marketingu?

Automatyzacja jest procesem, który wkracza do coraz większej ilości naszych zachowań. Coraz więcej procesów odbywa się w sposób automatyczny. Okazało się bowiem, że w bardzo wielu czynnościach, człowieka mogą zastąpić maszyny lub komputery. Automatyzacja marketingu wykorzystuje do promocji różnych produktów i usług nowoczesne technologie. Zdecydowanie najczęściej z tej formy marketingu korzystają firmy działające w branży e-commerce. Automatyzacja marketingu przynosi tym firmom bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim mogą bardzo skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą nie tylko do obecnych, ale także potencjalnych klientów. Stosując odpowiednie techniki sprzedażowe, można zachęcić ich do zainteresowania danym produktem bądź usługą.

Jakie narzędzia można wykorzystać, decydując się na automatyzację marketingu?

Chcąc wykorzystać możliwości, jakie daje automatyzacja marketingu, można wykorzystać bardzo różnorodne narzędzia. Bazują one przede wszystkim na odpowiednim oprogramowaniu komputerowym. Oprogramowanie to oparte jest nie tylko na algorytmach, ale także na sztucznej inteligencji. Firmy z branży e-commerce, które zdecydują się na automatyzację marketingu, mogą być pewne, że prowadzone w sieci kampanie reklamowe staną się bardziej efektywne od tych prowadzonych tradycyjnymi metodami. Zaletą automatyzacji marketingu jest to, że można wykorzystać ją niezależnie od tego, jak duża ma być kampania reklamowa. Marketing automation może zostać wykorzystany zarówno do przeprowadzenia niewielkiej, jak i pełnej rozmachu kampanii reklamowej. Narzędzia, które są wykorzystywane przez specjalistów zajmujących się automatyzacją marketingu, umożliwiają zebranie bardzo wielu przydatnych informacji na każdym etapie sprzedaży. Zebrane przez te narzędzia dane są poddawane dokładnej analizie. Dzięki temu możliwa jest identyfikacja przyszłych klientów. W efekcie można stworzyć przekaz reklamowy, który będzie spersonalizowany. Taki przekaz jest bardziej przekonujący.

Automatyzacja marketingu: dla kogo jest przeznaczona?

Marketing automation przynosi wiele korzyści. Jego wdrożenie to przede wszystkim oszczędność czasu. Właściciel e-sklepu, który wdrożył automatyzację marketingu, nie musi już wykonywać każdego dnia czynności, dzięki którym jego sklep będzie widoczny w Internecie. Dzięki temu będzie mógł się skupić na jego rozwijaniu. Plusem automatyzacji marketingu jest również to, że może ona zostać wykorzystana przez sklepy różnej wielkości. Na automatyzację marketingu mogą zdecydować się zarówno małe sklepy online, które mają tylko jednego właściciela, jak i wielkie sieci z polskim lub zagranicznym kapitałem. Warto pamiętać, że obecnie dostępne są bardzo różne narzędzia do automatyzacji marketingu. Narzędzia te potrafią samodzielnie wybrać kanał komunikacji, który w danym przypadku będzie najbardziej odpowiedni.