Agencja marketingowa – na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji?

Agencja marketingowa – na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji?

Współpraca z agencją marketingową to dobry wybór, szczególnie dla osób, które posiadają dużą firmę i nie mają czasu zajmować się także działaniami marketingowymi. Jeżeli dopiero otworzyliśmy firmę możemy sami prowadzić nasz marketing, jednak warto zastanowić się czy nie powinniśmy zlecić tego doświadczonej i profesjonalnej agencji marketingowej, która pomoże nam w pozyskaniu klientów, a także zwiększeniu sprzedaży.

Co należy do zakresu działań agencji marketingowej?

Oferty agencji marketingowych są różne, dlatego przed podjęciem decyzji powinniśmy zastanowić się na jakich działaniach nam zależy. Czego możemy spodziewać się podejmując współpracę z agencją marketingową?

SEO/Pozycjonowanie

Celem SEO jest dążenie do tego, aby firma miała jak największą widoczność w Internecie na frazy używane przez potencjalnych klientów. Jeżeli Twoja strona nie znajdzie się na 1 stronie w wyszukiwarce, szanse, że ktoś na nią wejdzie maleją. W tym celu wdraża się działania z zakresu SEO. Agencja marketingowa zoptymalizuje stronę internetową zarówno pod kątem technicznym, jak i treści.

Social media

Media społecznościowe gromadzą ogromne ilość aktywnych użytkowników, dlatego aktywność marki na jednym lub więcej portalu jest obowiązkowa. Większość klientów sprawdza w pierwszej kolejności opinie oraz informacje na temat firm w mediach społecznościowych. Agencja marketingowa pomoże Ci w tworzeniu atrakcyjnych treści, odpowiednim targetowaniu reklam, a także zwiększeniu aktywności na profilu.

Kampanie Google Ads

Obecnie aż 95% internautów używa wyszukiwarki Google codziennie. Google Ads oferują możliwość tworzenia reklam graficznych, tekstowych i wideo w znanych serwisach i stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych, w YouTube, na stronie z wynikami wyszukiwania w Google i w innych miejscach. Specjaliści w agencji marketingowej przygotują treści reklam, grupy docelowe, materiały wizualne, a także dopasują rodzaj reklam do założonego celu oraz charakteru marki.

Content marketing

Publikowanie ciekawych i wartościowych treści ma bardzo duży wpływ na popularność danej marki, a także liczbę odwiedzin witryny. Blogi, webinaria, poradniki, opisy produktów, e-booki, newslettery tworzone przez doświadczonych copywriterów. W ten sposób tworzy się pozytywny wizerunek marki, a także pokazuje profesjonalne podejście.

Jak wybrać najlepszą agencję marketingową w Krakowie?

Wybranie odpowiedniej i dopasowanej do naszych potrzeb agencji marketingowej nie jest łatwe, tym bardziej, że rynek agencji, szczególnie w Krakowie jest przepełniony. Powinniśmy się kierować opiniami innych, doświadczeniem agencji marketingowej, a także dotychczasowymi współpracami i zrealizowanymi kampaniami. Warto także zwrócić uwagę na sposób działania i wielkość agencji, ponieważ powinna być dopasowana do naszych potrzeb oraz naszego sposobu pracy. Znalezienie odpowiedniej agencji marketingowej w Krakowie nie powinno być problematyczne, jednak warto poświęcić chwilę na poszukiwania i rozmowy, tak, aby wszystkie nasze cele zostały spełnione. Podczas rozmowy warto zapytać czy agencja przygotowuje podsumowania, jak wygląda ich kontakt z klientem oraz sposób działania, czy możemy liczyć na spotkania i rozmowy podsumowujące, a także proponowanie zmian, to szczególnie ważne.

Jakie cele możemy osiągnąć podejmując współpracę z agencją marketingową?

Podejmując współpracę z agencją marketingową musimy wiedzieć co chcemy osiągnąć i jakie cele są dla nas najważniejsze. Czasem jest to sprzedaż, dotarcie do większego grona klientów, większych ruch na stronie itp. Czego możemy oczekiwać po podjęciu współpracy z agencją marketingową?

  • Zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie wizerunku,
  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
  • zwiększenie grona potencjalnych klientów .

Jak wybrać najlepszą agencję marketingową w Krakowie?

Wiemy już, na co warto zwrócić uwagę podczas poszukiwania agencji marketingowej w Krakowie. Pamiętajmy, że wybierając agencję marketingową powinniśmy zwrócić także uwagę na jej wartości i filozofię. Nie zawsze duża firma będzie pasowała do małego przedsiębiorcy i na odwrót. Jeżeli zależy nam na kompleksowej obsłudze warto także zapoznać się z całą ofertą agencji i sprawdzić, czy posiada szerszy zakres działa niż sam marketing. Idealna agencja marketingowa w Krakowie to zespół specjalistów, który oferuje działania z zakresu marketingu i nie tylko. Taką firmą jest 3-A w Krakowie, w ich ofercie znajdziemy, m.in. tworzenie i obsługę kampanii Google Ads, reklamy oraz prowadzenie social media, pozycjonowanie i SEO, branding, content marketing, copywriting, sklepy internetowe i grafika.

Jak wygląda współpraca z agencja marketingową?

Na wybór odpowiedniej agencji marketingowej w Krakowie ma także wpływ sposób jej działania oraz współpraca z klientem. Każde działanie marketingowe powinno być poprzedzone odpowiednią strategią, planem działań, ustaleniem celów krótko i długoterminowych, ustaleniem grupy docelowej, a także wyborem zakresu działań, których oczekuje klient. Współpracując z agencja marketingową powinieneś otrzymywać raporty działań, rekomendacje oraz analizy poszczególnych kanałów.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji marketingowej?

Jeżeli kiedykolwiek tworzyłeś i nadzorowałeś kampanię reklamową lub podjąłeś się próby pozycjonowania swojej strony internetowej, to wiesz, ile czasu, wiedzy i wysiłku potrzeba na jej skuteczne poprowadzenie. Współpraca z agencją marketingową to nie tylko odciążenie przedsiębiorcy, ale także oddanie działań specjalistom, którzy posiadają odpowiednią wiedzę, narzędzia i umiejętności.