Niejedna firma, która dopiero zaczyna swoją działalność w sieci, zastanawia się, jakie działania podjąć, aby klient na długo został na stronie internetowej. Jak się okazuje, takie myślenie jest słuszne. Co sprawi, że nasza strona internetowa będzie zatrzymywała klientów?
Istota regularnej obecności klienta na stronie internetowej
Najistotniejszym celem każdej firmy jest zdobycie lojalnego klienta – dotyczy to zarówno lokalnego salonu kosmetycznego, jak i firmy prowadzącej działalność w sieci. Zadowolenie konsumenta jest najlepszym objawem tego, że udało się stworzyć dobry biznes, który zapewni oczekiwany zysk. Warto wiedzieć, iż przyciągnięcie nowego klienta może wiązać się z nawet pięciokrotnie większymi kosztami niż zatrzymanie już istniejącego klienta. Dlatego tak istotne jest, aby strona internetowa troszczyła się o klientów, a zarazem nakłoniła ich do następnego zakupu/kontaktu.
Sprawdzone sposoby zatrzymania klienta na swojej stronie internetowej
Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z istoty, jaką pełnią strony internetowe. Można to zauważyć po częstotliwości wyszukiwań w Google takich fraz, jak np. „strony internetowe Łódź”. Decydując się na utworzenie własnej strony internetowej, warto zwrócić uwagę na takie kwestie jak:
- Możliwość zadawania szybkich pytań – większość firm stawia na takie sposoby komunikacji, jak: telefon, e-mail, Facebook, Twitter. Decydując się na takie rozwiązanie, można zwiększyć szansę na przyciągnięcie, a kolejno przekonanie nawet tych klientów, którzy trafili na naszą stronę zupełnie przypadkowo oraz nie do końca są pewni, czy chcą nawiązać współpracę, czy zrobić zakupy w danym sklepie.
- Proste wybranie numeru telefonu – każdy, kto postanowił prowadzić biznes w sieci, z pewnością słyszał, iż najwięcej odwiedzin strony internetowe uzyskują nie z komputerów stacjonarnych, a z urządzeń mobilnych. W związku z tym należy zrobić wszystko, aby swoim potencjalnym klientom umożliwić łatwy dostęp do kontaktu telefonicznego z firmą.
- Korzyści dla najbardziej lojalnych klientów – idealnym sposobem na docenienie lojalnych klientów jest zaoferowanie im posprzedażnych, najróżniejszych rabatów, testowanie usług, darmowych wejściówek czy najróżniejszych gratisów. Tym, na co warto się zdecydować, jest program lojalnościowy, a więc klub VIP.
- Należy zadbać o contetnt marketing – pomoże on dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów, jak również sprawi, że pozycja w wyszukiwarce będzie znacznie lepsza. Należy jednak pamiętać, iż standardowy krótki opis, czy też skopiowany od producenta, nie przyniosą oczekiwanego efektu.
- Pozytywna szata graficzna – klient na naszej stronie powinien czuć się miło i swobodnie. Przyjemna dla oka szata graficzna wywoła pozytywne emocje, co może przełożyć się na częstotliwość obecności danego klienta na naszej stronie.