Szkolenia obsługa klienta, czyli Klient w centrum uwagi

szkolenia-obsluga-klienta-trudny-klient

Zorientowanie na klienta to jedna z najważniejszych rzeczy, o które powinna zadbać każda nowoczesna firma. Tzw. podejście consumer-centric jest współcześnie najskuteczniejszą drogą do zwiększania sprzedaży i budowania długotrwałych, opartych na zaufaniu relacji z konsumentami. Sprawdź jak specjalistyczne szkolenie obsługa klienta może pomóc Ci w osiągnięciu tego celu oraz kogo powinny zainteresować szkolenia obsługa klienta.

Szkolenia obsługa klienta zgodnie z duchem consumer-centric

Firmy, które są „consumer-centric” (zorientowane na klienta) nie muszą bać się walki konkurencyjnej  nawet w najtrudniejszych czasach. Współczesny rynek jest bardzo konkurencyjny, a konsumenci oczekują wysokich standardów obsługi. Jeśli zdecydujesz się na odpowiednie szkolenia, obsługa klienta w Twojej firmie będzie sprawniejsza nie tylko w pozyskiwaniu nowych nabywców produktów czy usług, ale przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z tymi obecnymi.

Szkolenia z obsługi klienta w stylu consumer-centric, na które warto zwrócić uwagę to na pewno:

  • Szkolenia CX, a więc Custromer Expierience, są to szkolenia omawiające jak budować doświadczenia klienta i świadomie nimi zarządzać w celu osiągania celów bieznesowych.
  • Szkolenia budowanie relacji z klientami – omawiają one techniki skutecznej komunikacji i zastosowanie rozmaitych mechanizmów w celu budowania lojalności klienta.
  • Szkolenia nowoczesne techniki sprzedaży – ich celem jest zapoznanie uczestników z współczesnymi trendami w sprzedaży zgodne z podejściem consumer-centric.
  • Kursy poświęcone psychologii sprzedaży oraz psychologii klienta – dostarczają one wiedzę pomocną przy dostosowywaniu działań firmy pod klienta, dotyczą takich zagadnień jak tworzenie person klientów, śledzenie ścieżek klientów itp.
  • Szkolenia obsługa „trudnego” klienta – poświęcone technikom wykorzystywanym w trudnych sytuacjach w obsłudze klienta i treningowi umiejętności pozwalających zbudować więzi z klientem i zmienić go z krytyka w adwokata.

Wybór szkoleń z obsługi klienta jest jednak znacznie szerszy. Dlatego warto zapoznać się z ofertą rynku i wybrać szkolenie obsługa klienta, które będzie najlepiej trafiało w nasze indywidualne potrzeby. Szkolenia obsługa klienta znajdziemy w każdej dobrej bazie szkoleń (np. na https://eventis.pl/szkolenia/obsluga-klienta), gdzie znaleźć można szkolenia realizowane stacjonarnie i online. Baza szkoleń pozwala porównać tytuły szkoleń i program zajęć, sprawdzić życiorysy prowadzących zajęcia, wybrać termin i miejsce szkolenie dopasowane do naszych potrzeb oraz oczywiście zapisać się na wybrane przez nas kurs lub szkolenie obsługa klienta przez Internet. Zaletą bazy szkoleń jest oczywiście również możliwość porównania cen szkoleń z obsługi klienta od różnych organizatorów. Bez wątpienia warto to robić, bo ceny kursów i szkoleń są bardzo zróżnicowane. Tylko porównywanie ofert pozwoli nam uniknąć przepłacania.

Co w programie szkolenia obsługa klienta?

Szkolenie obsługa klienta koncentruje się na przekazaniu wiedzy i umiejętności z zakresu nawiązywanie kontaktu z klientem, „pierwsze wrażenie” w obsłudze klienta, dobre praktyki i reguły w obsłudze klienta, asertywność w obsłudze klienta, savoir-vivre w obsłudze klienta, radzenie sobie ze stresem i sytuacjami konfliktowymi, obsługa klienta stałego, bezpośrednia obsługa klienta, telefoniczna obsługa klienta i zdalna obsługa klienta, typologia klientów, techniki rozmowy z różnymi typami klientów.

Szkolenia consumer-centric – dla kogo?

Tak naprawdę w przekształcaniu firmy na model consumer-centric bierze udział cała organizacja. Szkolenia z obsługi klienta są jednak najbardziej przydatne dla tych pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem w swojej codziennej pracy. Uczestnictwo polecane jest na pewno:

  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • pracownikom działu sprzedaży,
  • pracownikom działu reklamacji,
  • kadrze kierowniczej,
  • pracownikom sekretariatów i recepcji,
  • pracownikom działu marketingu.

Wśród szerokiej oferty szkoleń z obsługi klienta na pewno znajdziesz takie, które szybko przyniosą zauważalne rezultaty i będą miały wpływ na wizerunek firmy oraz jej pozycję rynkową.

Szkolenie trudny klient

Jedną z najpopularniejszych pozycji na liście szkoleń z obsługi klienta jest szkolenie trudny klient. W jego trakcie uczestnicy zdobywają wiedzę jak prowadzić rozmowę z emocjonalnym klientem; jak rozpoznawać typy osobowości klientów i dopasować styl rozmowy do klienta; co zrobić, aby klient chciał wysłuchać argumentów. Szkolenie trudny klient pozwala przećwiczyć obsługę klienta w sytuacjach konfliktowych, przećwiczyć sposoby radzenia sobie ze stresem, wyznaczania granic w rozmowie i łagodzenia zdenerwowania Klienta. Szkolenie trudny klient sprzyja wykształceniu umiejętności skutecznego porozumiewania się w sytuacjach konfliktowych, wywierania wpływu na ludzi, asertywnego i konstruktywnego zachowania się w trudnych sytuacjach itp.

Szkolenia trudny klient znajdziemy na stronie https://eventis.pl/szkolenia/trudny-klient wraz z informacjami o datach szkoleń, programie zajęć oraz cenach. Bogata lista szkoleń z obsługi trudnego klienta sprawia, że każdy znajdzie odpowiednie szkolenie, kurs lub warsztaty dla siebie. Wielką zaletą szkolenia trudny klient jest fakt, że pozwalają one też odczarować pojęcie trudny klient. Okazuje się bowiem, że tak naprawdę nie ma trudnych klientów, są tylko klienci źle obsługiwani, wymagający, emocjonalni, rozczarowani, ale nie są to bariery w obsłudze klienta, których nie można przezwyciężyć dzięki odpowiednim technikom obsługi klienta.