Marki, teraz bardziej niż kiedykolwiek, doskonale zdają sobie sprawę z możliwości generowania zysków i budowania marki, jakie oferuje Amazon. Platforma może pochwalić się ponad 100 milionami członków Prime w samych Stanach Zjednoczonych

Co więcej, marketplace’y są kluczowym elementem każdej strategii e‑commerce, a solidne podejście reklamowe jest niezbędne. Amazon — z prawie 8% rynkiem reklamy cyfrowej — nadal konkuruje, otwierając drzwi markom, aby mogły przyciągać tych bardzo lojalnych konsumentów, zwiększać udziały w rynku, zwiększać swoją widoczność na oline’owej półce i precyzyjnie określać jak platforma pasuje do ich ogólnej strategii e‑commerce.

Kilka marek, między innymi: Nike, Ikea i Birkenstock, zdecydowało się zakończyć bezpośrednią współpracę z Amazon. Chociaż te decyzje to po prostu koniec programów pilotażowych, to opuszczenie platform nie jest takie oczywiste.

Za pośrednictwem niezależnych sprzedawców, te marki i ich produkty będą nadal dostępne na Amazon, ale już bez nadzoru i interwencji samych marek, co niesie ze sobą problemy: podróbki, nieautoryzowani sprzedawcy, spadek cen i konkurowanie z markami własnymi Amazon.

Aby w perspektywie długoterminowej zachować i utrzymać wartość ceny, wartość marki i marże, marki muszą holistycznie ocenić swoje kanały e‑commerce i działania sprzedawców, aby znaleźć równowagę między ryzykiem a szansą.

Konsekwentnie, rok za rokiem, ponad połowa marek aktywnie sprzedaje na Amazon, a te, których nie ma, dostrzegają ryzyko związane z brakiem ich obecności na platformie.

Marki obecnie sprzedające na Amazon

Marki nadal zdają sobie sprawę, jak ważne jest uwzględnienie Amazon w swojego strategii kanałów sprzedaży, biorąc pod uwagę możliwości rozwoju, jakie oferuje platforma. Od dostępu do wartościowych odbiorców Prime, po zdobycie dodatkowego strumienia przychodów, po eksperymentowanie z nowymi sposobami optymalizacji wskaźników KPI, marki dokonują modyfikacji pozycji, aby wykorzystać Amazon na swoją korzyść.

Spośród marek, które obecnie nie sprzedają na Amazon, więcej, bo aż 48% z nich, jest skłonnych rozpocząć sprzedaż w tym roku, w porównaniu z 26%, które deklarowały to w roku ubiegłym.

Ta zmiana sygnalizuje, że coraz więcej marek uznaje znaczenie Amazona dla swojej strategii e‑commerce i są one coraz bardziej otwarte na sprzedaż na platformie. I choć prawie jedna trzecia marek (32%) nie jest pewna, czy chce rozpocząć sprzedaż na Amazon, to 16% chciałoby dołączyć do platformy.

I wreszcie, 35% marek, które nie sprzedają na Amazon, chce rozpocząć sprzedaż w ciągu najbliższych trzech lat, a liczba ta, w ciągu najbliższych pięciu lat, wzrośnie do 43%. Te statystyki pokazują, że marki postrzegają Amazon jako perspektywę długoterminową i wierzą, że w przyszłości będzie on nadal dominującą platformą.

  • 73% marek reklamuje się na Amazon, w porównaniu z 57% w zeszłym roku.
  • 83% marek odnotowuje co najmniej czterokrotny zwrot z Amazon Advertising.
  • 54% marek sprzedających na Amazon stwierdziło, że marketplace’y są dla nich największym źródłem możliwości.
  • 62% marek wykorzystuje Amazon do zwiększania sprzedaży.

Na czym polega wprowadzenie marki na Amazon?

Współcześnie sprzedaż przez internet to z jednej strony bardzo duże pole do popisu, a z drugiej równie duże wyzwanie. Choć mamy dostęp do klientów praktycznie z całego świata, musimy również liczyć się z bardzo dużą konkurencją, i to niemal w każdej branży. Dlatego jeżeli chcemy od razu zacząć z wysokiego pułapu, warto najpierw zaistnieć na platformie zrzeszającej nieprzebrane rzesze klientów ze wszystkich kontynentów na świecie. Wprowadzenie marki na Amazon polega na założeniu konta firmowego i rozpoczęciu sprzedaży poprzez stronę. Jest to proste i nie wymaga wielu dodatkowych działań, a może przynieść wiele wymiernych korzyści.

Dlaczego warto wprowadzić markę na Amazon?

Wybierając sprzedaż na dużej platformie do e-commerce od razu zyskujemy dostęp do ogromnej bazy klientów. Możemy w ten sposób działać nie tylko na terenie Polski, ale również wyjść z naszymi produktami lub usługami do osób zza granicy. W samych tylko Stanach Zjednoczonych usługa Amazon Prime zdołała zrzeszyć ponad 100 milionów klientów, jest więc o co walczyć.

Drugim istotnym plusem dołączenia do Amazon jest infrastruktura. Nie musimy się martwić o utworzenie i działanie naszej własnej strony internetowej. Skupiamy się tylko na tym, co przynosi nam korzyć – na sprzedaży i obsłudze naszych klientów. Dzięki temu mamy mniej obowiązków związanych z prowadzeniem sklepu i możemy lepiej wypełniać te najistotniejsze.

Co jeszcze warto wiedzieć o wprowadzeniu marki na Amazon?

Włączenie platformy Amazon jako jednego z kanałów sprzedaży pozwala nam na zwiększenie swojego „miejsca na półce” w internecie. W momencie, gdy zdecydujemy się dołączyć kolejny sposób, w który klienci mogą się z nami skontaktować, zwiększamy swoją szansę na sprzedaż produktu czy usługi. Dodatkowo mamy również dostęp do wartościowych i wymagających odbiorców, zrzeszonych w ramach usługi Prime, co pozwala na wyrobienie sobie bazy stałych i dobrych odbiorców, którzy chętnie skorzystają z naszych usług. Sprawdź jak Twoja marka może zaistnieć na Amazon i zacznij już dziś.