Coraz więcej firm decyduje się na to, aby założyć własny dział call center. Jeszcze do niedawna, czynności związane z aktywną obsługą klienta, bardzo często były zlecane zewnętrznym podmiotom. Wiązało się to jednak z dosyć dużymi wydatkami, a także z trudnościami w utrzymaniu odpowiednich standardów obsługi.

Dlaczego warto założyć własne call center?

Wewnętrzny zespół odpowiedzialny za obsługę klienta, zarówno tego indywidualnego, jak i biznesowego, pozwala na większą kontrolę nad jakością komunikacji. Zlecanie takich działań na zewnątrz może być problematyczne. Każda firma ma swoje wymagania odnośnie tego, w jaki sposób powinni być obsługiwani klienci. Wewnętrzny system call center daje w tym obszarze spore możliwości.

Organizacja pracy call center – na co zwrócić uwagę?

Przede wszystkim trzeba zadbać o miejsce – obsługa klienta wymaga możliwości skupienia się i pracy w ciszy. Sąsiedztwo call center i działu kreatywnego, w którym z natury rzeczy jest dosyć głośno, nie będzie najlepszym pomysłem. Kolejna sprawa, o której należy pomyśleć, w przypadku call center, to oprogramowanie. W każdym call center program służący do obsługi połączeń przychodzących i wychodzących znacznie ułatwi pracę konsultantom. Warto zapoznać się między innymi z genesys cloud – rozwiązaniem oferowanym przez https://cludo.pl/. Nowoczesne oprogramowanie to połowa sukcesu w działalności call center.

AI call center – jak sztuczna inteligencja wpłynie na obsługę klienta?

Sztuczna inteligencja jest coraz częściej wykorzystywana w różnych obszarach biznesu. Nowoczesne oprogramowania do call center również stawiają w pewnej mierze na AI. Ma ona nieoceniony udział na przykład przy obsłudze czynności powtarzalnych, które do tej pory zajmowały cenny czas pracownikom. Każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na rozwoju powinno myśleć o optymalizacji czasu pracy – AI call center to umożliwia. Korzyści płynących z takiego rozwiązania jest wiele – przekonaj się sam, co Tobie może przynieść optymalizacja kontaktu z klientem na różnych płaszczyznach. Nowoczesne call center to bowiem nie tylko obsługa połączeń głosowych, lecz także odpowiadanie na maile czy chaty z klientem.