Jak znaleźć wykwalifikowanego pracownika do sektora bankowości?

jak-znalezc-wykwalifikownego-pracownika-do-sektora-bankowosci

Pozyskanie wykwalifikowanych pracowników do konkretnych sektorów, np. bankowości, nie jest łatwe. Wielu pracodawców w całej Polsce ma z tym problem – nawet w dużych miastach, w których teoretycznie nie brakuje rąk do pracy. Nie brakuje, ale kwalifikacje i umiejętności kandydatów często są mało zadowalające. Różne źródła – np. badanie przeprowadzone przez Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy – podają, że problem będzie się pogłębiać, zaś najtrudniej będzie znaleźć nie tylko specjalistów ds. bankowości i finansów, ale także z branży IT i e-commerce. Na szczęście wykwalifikowanych pracowników można, mimo trudności, zatrudnić. Jak?

Zleć rekrutację pracownika wyspecjalizowanej agencji

Bardzo dobrym pomysłem i korzystną inwestycją jest skorzystanie ze wsparcia wyspecjalizowanej agencji rekrutacyjnej, dzięki której znalezienie pracownika do sektora bankowości o odpowiednich kompetencjach okaże się dużo łatwiejsze, skuteczniejsze i szybsze. Ci przedsiębiorcy, którzy mieli okazję zetknąć się z problemem czasochłonnej i mało skutecznej rekrutacji pracowników polecają takie rozwiązanie. Długotrwałe, samodzielne rekrutowanie pracowników, które nie kończy się oczekiwanym sukcesem, jest w ostatecznym rozrachunku nie tylko żmudne i kosztowne; dodatkowo niepotrzebnie angażuje zarówno właściciela firmy, jak i osoby odpowiedzialne za rekrutację, przez co nie marnują oni czas, który mogliby poświęcić na skoncentrowanie się na właściwej działalności przedsiębiorstwa i ważnych zadaniach.

Znaczne skrócenie procesu rekrutacji pracowników i oszczędność czasu to nie jedyna zaleta współpracy z agencją HR. Można powiedzieć, że najważniejsze jest to, że pomoc specjalistów w zasadzie wyklucza lub ogranicza do minimum ryzyko zatrudnienia w przedsiębiorstwie osoby, która nie ma pożądanych kwalifikacji.

Jak pracują firmy rekrutacyjne?

O to, jak rekrutują pracowników wyspecjalizowane w tym firmy, pytamy agencję Verita HR, która pozyskuje wykwalifikowanych pracowników z różnych sektorów, m.in. bankowości:

Mamy różne sposoby. Jedną z usług jest outsourcing procesów rekrutacyjnych, która polega na przeniesieniu wszystkich obowiązków związanych z rekrutacją na naszych specjalistów – zarówno w przypadku nawiązania współpracy jednorazowej, jak i stałej. W ramach outsourcingu zapewniamy klientom fachową pomoc zespołu najlepszych specjalistów HR, którzy maksymalnie angażują się w pozyskanie pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Co istotne, pracujemy kompleksowo, dlatego można nam powierzyć wszystkie kwestie związane z rekrutacją – także te związane z nią pośrednio, jak np. negocjacje indywidualnych warunków zatrudnienia. Taka współpraca pozwala przenieść cały proces rekrutacji poza struktury firmy.

Warto wspomnieć także o headhuntingu – bardzo skutecznej metodzie pozyskiwania dla przedsiębiorstw najlepszych pracowników. To sposób na rekrutowanie specjalisty, który obecnie nie szuka nowej pracy. Headhunter dociera do najcenniejszych pracowników i proponuje ich do kontynuowania kariery zawodowej w firmie swojego klienta. Headhunterzy, tzw. „łowcy talentów” wiedzą, gdzie ich szukać i jak przekonać do zmiany miejsca zatrudnienia. To jedno z najbardziej efektywnych narzędzi pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników.