W dobie ogromnej konkurencji oraz różnorodności usług, walka o klienta jest czymś powszechnym i naturalnym. To klienci stanowią główny dochód dla firm, dlatego też pozyskanie i utrzymanie klientów jest dla firm priorytetem.

Jak więc zachęcić klientów do korzystania z danych usług, czy marki?

Jednym ze sposobów zachęcających klientów do skorzystania z danej usługi są programy lojalnościowe dla firm. Takie programy mają za zadanie tworzyć długotrwałą relację z klientem. Jest to ważne, ponieważ jeśli klient jest przywiązany do danej marki, to z trudem przyjdzie mu skorzystanie z usług, czy produktów konkurencji. Taką możliwość daje nam między innymi Zencard.pl.

Co zrobić, aby klienci korzystali z kart lojalnościowych?

Aby klient był chętny do zapisania się do programu lojalnościowego należy zaproponować mu dodatkowe korzyści, które będzie kojarzył z danym sklepem, czy marką. Jak to zrobić? Nie jest to nic skomplikowanego. Wszelkie rabaty, zbieranie punktów, czy też naklejek na karty oraz nagrody doskonale sprawdzają się jako zachęta, a jednocześnie nagroda za skorzystanie z usług marki bądź sklepu. Jeśli już zdecydowaliśmy się na programy lojalnościowe dla firm, musimy je w odpowiedni sposób rozreklamować wśród potencjalnych klientów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest proponowanie kart lojalnościowych przy finalizacji zamówienia, czyli podczas płacenia za usługę. Możemy również skorzystać z przygotowanej promocji za pomocą ulotek reklamowych. Klienci, którzy korzystają z programów lojalnościowych zazwyczaj wydają do 40% więcej. Jest to możliwe dzięki przygotowaniu indywidualnej oferty dla konkretnej grupy klientów. Udostępnianie takiej oferty może obywać się za pomocą e-maila lub krótkiej wiadomości SMS. W ten sposób klient zostaje zachęcony do ponownego odwiedzenia sklepu.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych klientów oraz utrzymać obecnych, warto zdecydować się na programy lojalnościowe dla firm. Ich różnorodność sprawia, że przedsiębiorstwa z każdej branży z powodzeniem mogą je wprowadzić do codziennej działalności.